14 Νοε 2014

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ με τη theraputty!

Με το εύπλαστο υλικό "theraputty"  μπορούμε να εξελίξουμε την κινητικότητα, την επιδεξιότητα των κινήσεων, τις αντιθέσεις των δαχτύλων, τη μυϊκή ενδυνάμωση, τον αμφίπλευρο συντονισμό, αλλά και την αισθητηριακή ρύθμιση μέσω της ιδιοδεκτικότητας που παρέχει το παιχνίδι με τη "theraputty". Επιλέγουμε τη σκληρότητα του εύπλαστου υλικού βάσει των δεξιοτήτων και αναγκών του κάθε παιδιού.

Μερικές ιδέες (από http://childhood101.com) για να την αξιοποιήσουμε με παιχνιδιάρικο τρόπο:


1. Κρύψτε μικρά αντικείμενα μέσα στη "theraputty" και ζητήστε από το παιδί να τα ανακαλύψει. Για να εξελίξετε το παιχνίδι και να υπάρχει ένας παραγόμενο προϊόν, μπορείτε να κρύψετε μικρές χαντρούλες και κάθε φορά που θα βρίσκει μια να την περνάει σε ένα καθαριστικό πίπας.

2. Αφού έχετε φτιάξει (εκτός αν υπάρχει ήδη έτοιμο) ένα καλαθάκι από πλαστελίνη, ζητάτε από το παιδί να κόψει μικρά κομματάκια και να φτιάξει μπαλάκια που θα μπουν μέσα στο καλάθι σας.

3. Η πλέον γνωστή μορφή που μπορεί να πάρει ένα εύπλαστο υλικό είναι το "φιδάκι". Το ρολλάρισμα της "theraputty" αν και συνηθισμένο είναι πολύ χρήσιμο για τα χεράκια ενός παιδιού. Στο τέλος, αφού έχει φτιάξει ένα μακρύ και λεπτό "φιδάκι", δείξτε του πως μπορεί να φτιάξει και "σαλιγκαράκια" ή αλλιώς "κουλουριασμένα φιδάκια" στρίβοντας τη μια άκρη του "φιδιού" γύρω από τον εαυτό της μέχρι να φτάσει στην άλλη άκρη του.

4. Για πιο μεγάλα παιδάκια... Από τις πιο ενδιαφέρουσες δραστηριότητες είναι η αντιγραφή διαφόρων σχημάτων/συμβόλων. Το παιδί καλείται να λύσει ένα πρόβλημα... "Πως μια μπάλα από πλαστελίνη θα τη μετατρέψω σε ένα τρίγωνο?"

5.  Σφραγίδες με νόημα! Ζητήστε από το παιδί να γράψει/"πατήσει" με τη σωστή σειρά τις σφραγίδες-γράμματα για να γράψει τη λέξη "ΠΑΠΙ". Μπορεί, ακόμα, να "πατήσει" με τη σωστή σειρά τις σφραγίδες-αριθμούς από το 1 μέχρι και το 10. "Αλήθεια πως μπορώ να κάνω το 10?"

6. Και τώρα προσπαθεί να απλώσει τη "theraputty" μέσα σε ένα περίγραμμα... Δεν είναι ιδιαίτερα εύκολο, αλλά πολλοί μύες επωφελούνται!! Στη συνέχεια μπορεί να με ένα ξυλάκι να σχεδιάσει επάνω της ή να τοποθετήσει διάφορες μικρές χαντρούλες για τη δημιουργία ενός σχήματος.




Για περισσότερες ιδέες μπορείτε να  θυμηθείτε και το βιντεάκι στην ανάρτηση


 Όλγα Καμπιώτη, Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...