24 Φεβ 2012

Δημιουργικά Σαββατοκύριακα

Όλοι περάσαμε από την παιδική ηλικία και όλοι γνωρίζουμε πως είναι να περιμένεις με αγωνία να έρθει το Σαβ/κο. Όπως εμείς, έτσι και κάθε παιδί έχει την ανάγκη για λίγες ώρες ξεγνοιασιάς, παιχνιδιού, ξεκούρασης μα πάνω από όλα ανάγκη για λίγο χρόνο αλληλεπίδρασης με τους γονείς του.

Δυστυχώς το καθημερινό πρόγραμμα των “μεγάλων” είναι σε τέτοιο βαθμό βεβαρημένο που δεν επιτρέπει ή δεν χωράει ελεύθερο χρόνο με τα παιδιά. Όταν, λοιπόν, μικροί και μεγάλοι “αποδεσμευτούν” από τις υποχρεώσεις τους, τότε είναι ώρα να περάσουν λίγο χρόνο μαζί.

Παρακάτω παρατίθενται λίγες από τις δραστηριότητες που μπορούμε να περάσουμε δημιουργικά με τα παιδιά αυξάνοντας με αυτό τον τρόπο τις δεξιότητες τους.

Βλεμματική επαφή... Μερικές συμβουλές για την βελτίωσή της!

Η βλεμματική επαφή είναι απαραίτητη προυπόθεση για μια αποτελεσματική επικοινωνία και κοινωνικοποίηση. Ένα άτομο με φτωχή βλεμματική επαφή έχει λιγότερη εμπιστοσύνη και μειωμένες κοινωνικές δεξιότητες.

Τα παιδιά με αυτισμό, έχουν ως τυπικό χαρακτηριστικό την μειωμένη βλεμματική επαφή. Δεν έχει σημασία σε ποιό επίπεδο του αυτιστικού φάσματος βρίσκεται το παιδί, υψηλής ή χαμηλής λειτουργικότητας, η φτωχή/μειωμένη βλεμματική επαφή είναι ένα κοινό χαρακτηριστικό τους. Τα παιδιά με αυτισμό δυσκολεύονται να επικοινωνήσουν οπτικά κατά την διάρκεια της επικοινωνίας ή της κοινωνικοποιησης. Μερικές φορές, το παιδί γίνεται επίμονο με την βλεμματική επαφή εαν του ζητηθεί. Έρευνες έχουν δείξει ότι τα παιδιά με αυτισμό, αισθάνονται άβολα κατά τη διάρκεια της βλεμματικής επαφής, και κυρίως όταν διεγείρει απειλητικά μηνύματα.

Μουσικοκινητική & κουκλοθέατρο για παιδιά 4-6 ετών στο Φ. Νάκα

Το Σάββατο, 3 Μαρτίου τα παιδιά θα μπορέσουν να παρακολουθήσουν, αλλά και να συμμετάσχουν σε μια κουκλοθεατρική παράσταση που εκτός από τη μουσικοκινητική προσέγγιση, θα στοχεύσει και στη διαμόρφωση οικολογικής συνείδησης. Η ομάδα Κοκου-Μουκλό μέσα από τη μουσική του Κώστα Θωμαϊδη θα προτρέψει τα παιδιά να αναλάβουν δράση, γιατί το μέλλον του πλανήτη μας σύντομα θα βρίσκεται στα χέρια τους.

Απόκριες στο Smart Park

Οι Απόκριες πλησιάζουν στην κορύφωσή τους και μικρά ή μεγαλύτερα happenings στήνονται σε διάφορα σημεία της πόλης. Ξεχωρίσαμε το πρόγραμμα στο Smart Park και θα καταλάβετε το λόγο διαβάζοντας παρακάτω. Το εμπορικό πάρκο μεταμφιέστηκε γιορτινά και προσκαλεί μικρούς και μεγάλους επισκέπτες να συμμετάσχουν σε μια μοναδική γιορτή.

Χαρταετοί, μεταμφιεσμένα γυαλιά, αστεία πορτρέτα ζωγραφική με φαντασία, χρωματιστές κορδέλες και το γαϊτανάκι της περιπέτειας συντονίζονται με αποκριάτικη μουσική σε μια μοναδική γιορτή! Όλες οι δραστηριότητες έχουν να κάνουν με την κίνηση και δεξιοτεχνία, πειράματα, φαντασία, εικαστικές δημιουργίες το παιχνίδι και τη διασκέδαση τόσο για τους μικρούς όσο και τους μεγαλύτερους επισκέπτες του Πάρκου.

ΔΕΙΓΜΑ BULLYING ΣΤΗΝ Α’ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ;

Μια μαμά μας εξιστορεί ένα θλιβερό και άκρως αληθινό "παραμύθι"! Δυστυχώς δεν είναι ούτε σίριαλ, ούτε ταινία του Hollywood. 
Είχα δει από καιρό μια αντίστοιχη διαφήμιση στην τηλεόραση, η οποία με είχε εκπλήξει αλλά... με μια δεύτερη ματιά την θεώρησα υπερβολική. Μου θύμησε Αμερικάνικες περιπέτειες του σινεμά, οι οποίες κατά πληοψηφία ουδεμία σχέση έχουν με την πραγματικότητα. 
Και μετά διάβασα το παρακάτω... και έμεινα στήλη άλατος!!! 
Μας ταρακούνησε κυριολεκτικά και θεωρούμε ότι πρέπει να το μοιραστούμε με όλους προκειμένου να βρεθεί μια λύση... προκειμένου να βάλουμε ένα τέλος στο σχολικό εκφοβισμό!
της Ελιζιάννας Χριστοδούλου, Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια, SIT.

Το μητρικό ιστορικό κεφαλαλγίας σχετίζεται με τους βρεφικούς κολικούς

Το ιστορικό πονοκεφάλων της μητέρας σχετίζεται με πιθανότητα απόκτησης παιδιού που θα εκδηλώσει κολικούς στο πρώτο τρίμηνο της ζωής του

Οι μητέρες που υποφέρουν από πονοκεφάλους, έχουν υπερδιπλάσιες πιθανότητες να αποκτήσουν νεογνά που υποφέρουν από κολικούς, σε σχέση με τις μαμάδες που ποτέ δεν είχαν ιστορικό κεφαλαλγίας και ημικρανιών.

Πως θα ενισχύσετε την αυτοπεποίθηση του παιδιού σας

Η αυτοπεποίθηση των παιδιών διέρχεται διακυμάνσεις καθώς μεγαλώνουν. Συχνά αλλάζει και διαμορφώνεται ανάλογα με τις εμπειρίες των παιδιών και τις προοπτικές που τους ανοίγονται.

Εμείς, ως γονείς, μπορούμε να διαπιστώσουμε αν το παιδί μας πάσχει από έλλειψη αυτοεκτίμησης – αυτοπεποίθησης!