12 Δεκ 2012

Tip βελτίωσης της σύλληψης του μολυβιού

Κρατάει πολύ όρθια το μολύβι του?

Πολλά πιτσιρίκια στην προσπάθειά τους να πιάσουν σωστά το μολύβι δοκιμάζουν και το μοντέλο που βλέπουμε στην φωτογραφία. Όμως, είναι ένας τρόπος σύλληψης, ο οποίος σύντομα θα κουράσει το χέρι..

Όπως έχουμε αναφέρει σε παλαιότερες αναρτήσεις η σωστή σύλληψη του μολυβιού είναι η τριποδική σύλληψη. Αν παρατηρήσετε σε μια ώριμη τριποδική λαβή, θα δείτε πως το μολύβι είναι "ξαπλωμένο" στην μεμβράνη ανάμεσα στον αντίχειρα και τον δείκτη (θέναρ).

Τα παιδιά με ανώριμες και λάθος συλλήψεις εργαλείων, όπως του μολυβιού, χρειάζονται συνεχή παρέμβαση με δραστηριότητες που θα στοχεύουν στις δυσκολίες του, οι οποίες εκδηλώνονται με το συγκεκριμένο μοτίβο. Για παράδειγμα, ανάλογα το είδος ανωριμότητας ή δυσκολίας μπορούμε να εργαστούμε με την ωρίμανση των συλλήψεων (π.χ. λαβή pincer), την απτική απευαισθητοποίηση της συγκεκριμένης περιοχής, την μυϊκή ενδυνάμωση, τους ιδιοδεκτικούς ερεθισμούς κ.α.


Πολλές φορές οι γονείς ρωτούν: "Καθώς το παιδί μου εμπλέκεται στην διαδικασία βελτίωσης των δυσκολιών του, τι γίνεται όταν πρέπει να εκτελέσει γραφοκινητικές δραστηριότητες? Θα συνεχίσει να κρατάει το μολύβι με λάθος τρόπο μέχρι να ωριμάσει?"

Σε αυτήν την περίπτωση, αν το παιδί βρίσκεται σε ηλικία που πρέπει να εμπλεκέται συστηματικά σε γραφοκινητικού τύπου δραστηριότητες ο εργοθεραπευτής μπορεί να δώσει κάποια βοηθήματα. Τα βοηθήματα αυτά θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν τόσο στον χώρο συνεδριών όσο και στο σπίτι ή το σχολείο (κατόπιν συνεννόησης με την δασκάλα). Στην συγκεκριμένη ανάρτηση δεν θα αναφερθούμε σε βοηθητικές λαβές που τοποθετούνται στο μολύβι, αλλά σε κάτι διαφορετικό.

Είναι πολύ απλό... Χρησιμοποιούμε ένα λαστιχάκι, το οποίο στηρίζεται στον καρπό και "τραβάει" το εργαλείο γραφής προς τα πίσω. Το λαστιχάκι βοηθάει το μολύβι να μείνει σε αυτό το σημείο 'ξαπλωμένο" και σταθερό για όση ώρα αυτό είναι απαραίτητο. Έτσι δεν χρειάζεται συνέχεια να υπενθυμίζουμε στο παιδί να κρατήσει σωστά το μολύβι του, και το βοηθάμε έμμεσα στην αυτοματοποίησή αυτού του μοντέλου σύλληψης. Αν τέτοιου τύπου λαστιχάκια πονάνε το παιδί, μπορείτε να δοκιμάσετε λαστιχάκια για τα μαλλιά που είναι πιο μαλακά.

Στόχος ενός εργοθεραπευτή δεν είναι μόνο να διορθώσει επιφανειακά αυτό που φαίνεται ως δυσλειτουργία (π.χ. ένα ανώριμο μοντέλο σύλληψης μολυβιού), αλλά να καταφέρει να βρει και να δουλέψει (μαζί με το παιδί και την οικογένεια) με την αιτία της δυσκολίας που εκδηλώνεται με οποιαδήποτε μορφή. Δίνονται οδηγίες και συμβουλές για την διευκόλυνση του παιδιού ανά περίσταση, αλλά ο θεραπευτής συνεχίζει να αντιμετωπίζει την βαθύτερη δυσκολία. Εκείνη που ωθεί το παιδί να εκδηλώσει μια μη λειτουργική συμπεριφορά.

Σε κάθε περίπτωση συζητήστε με τον υπεύθυνο θεραπευτή του παιδιού σας, τον εργοθεραπευτή εαν παρακολουθεί πρόγραμμα εργοθεραπευτικής παρέμβασης ή τον θεραπευτή που ασχολείται αυτή την περίοδο με το παιδί σας. Μην εφαρμόσετε κάποια τεχνική χωρίς να έχετε πρώτα επικοινωνήσει και συνεννοηθεί με τον θεραπευτή του παιδιού σας.


image1:http://jensotforkids.blogspot.gr/2011/09/fuzzy-ball-fix.html

 
Όλγα Καμπιώτη, Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια 

Η γνώμη σας:
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...