29 Μαρ 2012

Κατασκευαστικά σενάρια

Πολλά παιδιά δυσκολεύονται στην μίμηση σχεδίων, στην αντιγραφή κατασκευαστικών μοντέλων, και γενικά σε διαδικασίες (στον χώρο και το χαρτί) οι οποίες ως έχουν κύριο στοιχείο τον προσανατολισμό.

Χρησιμοποιώντας ένα πλήθος υλικών -για να διατηρήσουμε το ενδιαφέρον ζωντανό- μπορούμε να εξασκήσουμε τα παιδιά τόσο στην μίμηση, στην αντιγραφή, στον προσανατολισμό όσο και στην παρατηρητικότητα.

Χρησιμοποιώντας λοιπόν απλά τις μπατονέτες, αρχικά -στην περίπτωση που θέλουμε να τονώσουμε και τον ιδεασμό του- του ζητάμε να σκεφτεί τι θα μπορούσε να φτιάξει με αυτές. Αφού προσπαθήσει, και ολοκληρώσει τα δημιουργήματά του ξεκινάμε το δεύτερο κομμάτι της δραστηριότητας. Φτιάχνουμε σχήματα και σχεδιάκα, αρχικά πιο εύκολα όπως ένα σταυρό, ένα τετράγωνο.... και στην πορεία, σταδιακά πιο σύνθετα όπως για παράδειγμα τα παρακάτω σχεδιάκια.



Ένα ρομπότ






Έναν σκατζόχοιρο






Ένα άλογο






Φυσικά να τονίσουμε ότι είναι σημαντικό στοιχείο -για την επιλογή της περιπλοκότητας των σχεδίων- η ηλικία του παιδιού, οι δυνατότητές του (να μην πολύ δύσκολο για εκείνο και ματαιωθεί σύντομα), αλλά και οι στόχοι που έχουμε θέσει (υπάρχει μια ποικιλία στόχων που εξυπηρετούνται με τέτοιου είδους δραστηριότητες, μερικοί -εκτός από αυτούς που προαναφέραμε- είναι η εστίαση της προσοχής, ο οπτικοκινητικός συντονισμός, η λεπτή κινητικότητα κ.α.).

Ένα δεύτερο σενάριο για αυτή τη δραστηριότητα είναι το εξής: φτιάχνετε 2 σχεδόν όμοια σχήματα /σχέδια /γράμματα /αριθμούς και αλλάζετε κάποια στοιχεία στο δεύτερο. Ζητάτε από το παιδί να εντοπίσει τις διαφορές και να τις διορθώσει. Επίσης, μπορεί το ίδιο το παιδί να δημιουργήσει ό,τι επιθυμεί, να προσπαθήσετε ΕΣΕΙΣ να το αντιγράψετε και να κάνετε κάποια λαθάκια. Σε αυτήν την περίπτωση, περιμένουμε από το παιδί να τα παρατηρήσει και να σας διορθώσει.... Βελτιώνουμε την αποτύπωση συμβόλων και τον οπτικό εντοπισμό του.

Εννοείται πως εναλλακτικά, μπορούμε να αντικαταστήσουμε τις μπατονέτες με απλά ξυλάκια, με χρωματιστά ξυλάκια (εαν χρειάζεται ζητάμε και την χρήση όμοιων χρωμάτων κατά την αντιγραφή του), με οδοντογλυφίδες, με καλαμάκια, και ό,τι άλλο μπορείτε να φανταστείτε...

Και μην ξεχνάτε ότι:  ΟΣΟ ΠΙΟ ΕΥΧΑΡΙΣΤΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΜΕ ΣΕ ΜΙΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ, ΤΟΣΟ ΠΙΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΜΝΗΜΟΝΕΥΣΗΣ.

Καλή Διασκέδαση!!

Όλγα Καμπιώτη, Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...