12 Μαρ 2012

Ορολογία: Δυσαριθμησία





Τι είναι η ΔΥΣΑΡΙΘΜΗΣΙΑ?







Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας (WHO) ορίζει την δυσαριθμησία (Dyscalculia) στο διαγνωστικό εγχειρίδιο ICD-10 ως: Διαταραχή που εμπεριέχει ένα σαφή περιορισμό των μαθηματικών δεξιοτήτων, γεγονός που δεν μπορεί να εξηγηθεί και δεν οφείλεται σε νοητική υστέρηση, αλλά ούτε σε εσφαλμένες ή ελλειπείς παιδαγωγικές μεθόδους. Η μειονεξία αυτή αφορά την ικανότητα τέλεσης βασικών μαθηματικών πράξεων, όπως πρόσθεση, αφαίρεση, πολλαπλασιασμό και διαίρεση και λιγότερο πολύπλοκες έννοιες Άλγεβρας, Τριγωνομετρίας κ.α.

Η Δυσαριθμησία, λοιπόν, ορίζεται ως μια διαταραχή της ανάπτυξης της μαθηματικής σκέψης σε παιδιά και ενήλικες με κανονική νοημοσύνη.

Υπάρχει μια πληθώρα συμπτωμάτων, τα οποία θα πρέπει να μας κάνουν να δημιουργήσουμε μια υποψία για το εαν το παιδί έχει δυσαριθμησία:
  • Όταν το παιδί μετράει με τα δάχτυλα και δυσκολεύεται ακόμα και σε απλές μαθηματικές πράξεις
  • Όταν υπάρχουν δυσκολίες στην αναγνώριση και αντίληψη ποσοτήτων, μεγεθών και μέτρων
  • Όταν ο χρόνος περισυλλογής του παιδιού ακόμα και σε απλές πράξεις και προβλήματα είναι μεγάλος
  • Όταν το παιδί αδυνατεί να συγκρατήσει μαθηματικές έννοιες και διαδικασίες που έχει επαναλάβει και μελετήσει πολλές φορές
  • Όταν το παιδί λόγω των δυσκολιών με τα μαθηματικά έρχεται σε τριβές και σύγκρουση με τους γονείς στο σπίτι
  • Όταν ενώ στα άλλα μαθήματα το παιδί τα πηγαίνει πολύ  καλά, στα μαθηματικά κάνει μια "κοιλιά"

Γεώργιος Τρουμπούκης, Ψυχολόγος -Παιδοψυχολόγος -Ειδικός Θεραπευτής Δυσαριθμησίας

Εμείς θα προσθέσουμε μερικά συμπτώματα ακόμα που μπορεί να συνυπάρχουν όπως, η δυσκολία αντιγραφής αριθμών σε χαρτί, η δυσκολία ανάγνωσης ενός αναλογικού ρολογιού, η δυσκολία κλήσης ενός τηλεφώνου (λάθος σειρά αριθμών), η δυσκολία απομνημόνευσης των ονομάτων των σχημάτων όπως του τετραγώνου, του τριγώνου κ.α.

Διαφορά μεταξύ δυσαριθμησίας και απλών μαθηματικών δυσκολιών

Υπάρχουν 3 πράγματα που μπορούμε να προσέξουμε, εκτός από τα συνήθη συμπτώματα της δυσαριθμησίας, έτσι ώστε να διακρίνουμε την διαταραχή από την φτωχή μαθηματική εκπαίδευση. Πρώτον, τα συμπτώματα της δυσαριθμησίας δεν περιορίζονται μόνο στις σχολικές καταστάσεις, κάθε αριθμητική διαδικασία ενδέχεται να επηρεαστεί. Δεύτερον, η δυσαριθμησία δεν είναι το ίδιο με την μη πρακτική μαθηματικών ασκήσεων (π.χ. διαφέρει ένας μαθητής που δεν θέλει να κάνει τις ασκήσεις των μαθηματικών για το σχολείο, από εκείνον που δεν μπορεί να εκτελέσει απλές καθημερινές αριθμητικές εργασίες). Τρίτον, η δυσαριθμησία περιλαμβάνει διαφορετικά λανθασμένα μοτίβα συγκριτικά με τον κανόνα. 

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...