31 Ιαν 2012

Χρησιμοποιούμε την θεραπευτική μπάλα επειδή...

Η θεραπευτική μπάλα ή η μεγάλη μπάλα που χρησιμοποιούν εργοθεραπευτές και φυσικοθεραπευτές είναι ένα εργαλείο αρκετά χρήσιμο, και ευχαριστο στα παιδιά. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για διάφορες περιπτώσεις -αναπτυξιακές διαταραχές, σύνδρομα, κινητικές διαταραχές- και για μια ποικιλία ηλικιών σε παιδιά. 




Μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ενίσχυση της ισορροπίας, του συντονισμού, την αύξηση του μυικού τόνου και του επιπέδου διέγερσης, την μυική ενδυνάμωση, την αισθητηριακή ρύθμιση και την εξέλιξη  γνωστικών δεξιοτήτων.

Πιο αναλυτικά η  θεραπευτική μπάλα:
  1. Θα ήταν χρήσιμη για παιδιά με δυσκολίες στην διατήρηση της ισορροπίας σε όρθια και καθιστή θέση και την εξέλιξη/ανάπτυξη προστατευτικών αντιδράσεων
  2. Μπορεί να βοηθήσει στον περιορισμό της αδεξιότητας, αυξάνοντας τον μυικό τόνο και βελτιώνοντας την στασικότητα του κορμού
  3. Τονώνει τον αμφίπλευρο και οπτικοκινητικο συντονισμό με την κατάλληλη δραστηριοποίηση
  4. Βελτιώνει την εκτατικότητα του κορμού
  5. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί, εκτός από την ενίσχυση των κάτω άκρων και του κορμού, για την βελτίωση των κινήσεων ελέγχου της ωμικής ζώνης, αλλα και την ενίσχυση του χιασμού μέσης γραμμής του σώματος
  6. Μπορεί να βελτιώσει την ετοιμότητα του παιδιού σε περιπτώσεις απόκρουσης αντικειμένων (π.χ. αποκρούει μπάλα ή κούνια που κατευθύνεται προς το μέρος του)
  7. Είναι χρήσιμη και σαν ένα κάθισμα μπροστά από ένα τραπέζι -αντί για καρέκλα- για παιδιά με έντονη κινητικότητα, αφού μπορούν να πάρουν τον ερεθισμό που αναζητούν και ταυτόχρονα να ολοκληρώνουν μια επιτραπέζια δραστηριότητα
  8. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μια αισθητηριακή δίαιτα ρυθμίζοντας την αιθουσαία και ιδιοδεκτική λειτουργία
  9. Μπορεί να βοηθήσει στην αισθητηριακή ρύθμιση παιδιών με έντονη αναζήτηση ιδιοδεκτικότητας, μέσω της έντονης βαθιάς πίεσης -π.χ. πρηνής (μπρούμυτα) το παιδί στο πάτωμα, και ο ενήλικας να κάνει πιέσεις (ένταση ανάλογη με την αναζήτηση του παιδιού, το κρίνει ο ενήλικας και χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή) κυρίως στα άκρα
  10. Με την ανάλογη χρήση μπορεί να ενσωματωθεί σε πρόγραμμα απτικής απευαισθητοποίησης ή βελτίωσης της απτικής ενημερότητας (π.χ. πρηνής το παιδί στην μπάλα με τις παλάμες στο πάτωμα να περπατάει με τα χέρια ή να τα τρίβει επάνω στην μοκέτα/σε μια άγρια ή μαλακή επιφάνεια
  11. Με επιλογή του θεραπευτή, αν ο στόχος περιέχει και την απτική επεξεργάσια, μπορεί η μπάλα αντί να έχει λεία επιφάνεια, να έχει μικρά "αγκαθάκια" (όπως στην φωτογραφία κάτω)
  12. Μπορεί να συνδυαστεί με διάφορες δραστηριότητες γνωστικών λειτουργιών

Σημαντική κρίνεται η καθογήση από κάποιον ειδικό, για την κατάλληλη χρήση και τις ανάλογες δραστηριότητες που μπορεί να εμπλακεί ένα παιδί στον χώρο του σπιτιού.

Δοκιμάστε την!






Όλγα Καμπιώτη, Παιδιατρική Εργοθεραπεύτρια

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...